Geautomatiseerde multi marketing

Uw klant is uw meeste kostbare bezit. U bent trots op het feit dat u een brede klantenkring mag bedienen. Welk bedrijf kan er immers zeggen dat ze kopers hebben in de leeftijdsgroep van 18 tot 99 jaar. Maar dit voorrecht brengt ook een flinke uitdaging met zich mee. Want communiceert u per brief of per Whatsapp met uw klant? En is het effectiever om in de krant te adverteren of juist via social media? Het een sluit het ander niet uit, maar hoe borgt u dat zowel uw sales als after sales boodschap, structureel en via de juiste weg de juiste klant bereikt? Geautomatiseerde multi marketing is het antwoord.

Kiezen voor een 360 graden benadering

Het medium waarmee met klanten gecommuniceerd wordt, ontwikkelt sinds de intrede van het internet in een rap tempo. Zowel qua medium als kanaal binnen een bepaald medium. Kijken we naar de ontwikkeling van de verschillende media; eerst breidde de traditionele marketing zoals krant, radio, tv en print, zich uit naar het online web. Inmiddels is het web zich steeds meer naar onze mobiele telefoon aan het verplaatsen en staan we aan de vooravond van nieuwe ontwikkelingen als artificial intelligence, chatbots en gepersonaliseerde media. Tegelijkertijd blijft de inzet van traditionele media effectief. Als er vervolgens gekeken wordt naar de populariteit van de verschillende kanalen binnen een bepaald medium, zijn continue trends waarneembaar. Stapte de consument in 2011 massaal over van Hyves naar Facebook, vandaag de dag verwijderen diverse consumenten hun Facebook account weer op om over te stappen naar Instagram.

U probeert als ondernemer uw klant altijd via het juiste medium met de juiste boodschap te bereiken. Maar gezien de diversiteit en het veranderende landschap kan dit een tijdrovende bezigheid zijn. BranchePartners helpt bij het definiƫren van de juiste klantbenadering en ondersteunt richting de juiste tools voor een structurele werking van deze klantbenadering:

  • Marketing communicatie strategie
    * Multi- / cross- / omnichannel benaderingsplan voor een afgestemde ervaring per klant
    * Iedere klanttype wordt benaderd met de juiste content via het juiste medium op het juiste moment
    * Juiste balans tussen uw sales en after sales activiteiten
  • Marketing automation
    * Advies hoe u uw marketingactiviteiten kunt automatiseren
    * Implementatie van geautomatiseerde marketingoplossingen
  • Lead kwalificatie
    * U op het juiste moment informeren om de interactie aan te gaan met geĆÆnteresseerde klanten
  • Analyse
    * Inrichtingen van slimme dashboards om de kracht van uw marketing uitingen te meten
    * Business intelligence; verzamelde data vertalen naar bevindingen op basis waarvan u beslissingen kunt maken

De complexe marketingwereld simpel maken

Ons uitgangspunt is om binnen de middelen die u voor marketing ter beschikking wilt stellen, het maximale resultaat te behalen. Dit zonder concessies te doen in het aantal klantgroepen die u bedient. Door het in kaart brengen van de klantreis wordt inzichtelijk wat de belangrijke momenten zijn en kan de optimale inrichting gevonden worden; welke klanten op welke moment via welke medium te bereiken. Om vervolgens deze interactie met uw klanten te borgen kunnen wij u adviseren (delen van) uw marketing te automatiseren. Weten wanneer de interactie met een klant opgezocht moet worden of terugkijken hoe effectief uw marketingactiviteiten zijn geweest? BranchePartners voorziet u van de juiste inzichten met geautomatiseerde multi marketing.

Middels kleine stapjes naar grote impact

Help uzelf door klein te beginnen, bijvoorbeeld door meer impact te maken met uw huidige marketing uitgaven of te besparen door te automatiseren.

Wilt u weten met welke kleine aanpassingen u al een grote impact kunt realiseren? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Wilt u weten met welke kleine aanpassingen u al een grote impact kunt realiseren?

BranchePartners

Hoofdveste 32 b
3992 DG Houten
info@branchepartners.nl

Bel ons voor direct contact:
088 804 05 06

Nieuwsbrief
Lees onze berichten op LinkedIn
BranchePartners op social media