Breng de informatie in kaart voor het maken van de juiste beslissingen
Marktonderzoek
De branche staat alles behalve stil. Door het frequent uitvoeren van marktonderzoek verschaft u zichzelf actuele informatie over de trends, ontwikkelingen, opinies of andere vormen van relevante informatie. Kennis is macht en dus kunt u vervolgens op basis van deze informatie de juiste beslissingen maken voor uw organisatie. Lees verder wat wij op het vlak van marktonderzoek voor u kunnen betekenen of neem direct contact op.
Deel deze pagina
DOELGROEP
Beslissers en informatie zoekenden
DUUR
Maatwerk. Oplevering is al mogelijk binnen één werkweek.
RESULTAAT
Juiste informatie in handen om beslissingen op te kunnen nemen
LOCATIE
Desk- en field research mogelijk
Er zijn twee soorten van kennis. We kennen de zaak, of we weten waar we de informatie kunnen vinden.
– Samuel Johnson –
Hoe wordt het onderzoek aangepakt?
Zo zorgt marktonderzoek voor de gewenste informatie
Marktonderzoek kan op verschillende manieren worden uitgevoerd en voor verschillende vraagstukken worden ingezet, met als uiteindelijke doel: het vergaren van relevante informatie. In functie van datgeen u wilt weten kan ook de omvang verschillend zijn. Zo kan het onderzoek kwalitatief gedreven zijn, waarbij de diepte wordt opgezocht met een relatief kleine steekproef grootte. Aan de andere kant kan juist kwantitatief onderzoek uitkomst bieden indien van een relatief grote steekproef informatie verkregen dient te worden. Zie hieronder hoe wij samen met u tot de gewenste aanpak komen.
-
Telefonische intakeIn kaart brengen van uw wensen en behoeften
-
Selectie onderzoek methodeBepalen welke methode gehanteerd gaat worden en wat de omvang van het onderzoek moet zijn
-
Uitvoeren van het onderzoekOp basis van de geselecteerde methode en plan van aanpak verzamelen van informatie
-
PresentatiePresentatie van de resultaten van het onderzoek inclusief professionele presentatie (naslagwerk)
-
EindrapportCompleet eindrapport met aanpak, bevindingen en conclusies vanuit het onderzoek
-
OPTIONEEL: Verdere uitwerkingenLeidt het onderzoek tot vervolg stappen en heeft u daar ondersteuning bij nodig? BranchePartners kijkt graag met u mee waar wij voor u van toegevoegde waarde kunnen zijn.
De methoden van marktonderzoek
MARKT ONDERZOEK
BranchePartners voert voor u de volgende vormen van marktonderzoek uit
- Onafhankelijke ondervraging
- Draagvlaak toetsen
- Kaders in beeld krijgen
- Klanttevredenheid (particulier/zakelijk)
- Medewerkerstevredenheid
- Leverancierstevredenheid
- Draagvlak meting
- Toetsen van kaders
- Toetsen van voorwaarden & condities
- Opiniepeiling
- Grote(re) steekproef metingen
- Meting of resultaten opwegen tegen de gedane investering
- Penetratiegraad
- Click through rates
- Campagne bezoeken
- Risc audit (organisatie breed)
- Impact analyse reputatie / merk imago
- Pivacy & gegevensbescherming
- Digitale, online beveiliging
Waarom kiezen voor BranchePartners marktonderzoek?
"Recht op het doel af"
Pragmatische aanpak
Geen nietszeggende rapporten. De praktische toepasbaarheid van de verzamelde informatie staat voorop.
Onderzoek door branche kenners
Wij kennen uw branche en weten daardoor waar wij terecht moeten voor het maken van de juiste analyse.
Gefundeerde beslissingen
Wij helpen u aan relevante inzichten en informatie op basis waarvan u gefundeerde beslissingen kunt maken.
Scherpe prijzen
Daar waar anderen tijd moeten reserveren om de juiste verbanden te leggen, bespren wij tijd door direct op het doel af te gaan.
Ramon van Ekeren
Ontmoet onze
MARKTONDERZOEKER
Wij komen graag bij uw langs om de mogelijkheden binnen uw organisatie te bespreken.
Testimonials
Dit zeggen anderen over ons
Amersfoort BV