Breng de informatie in kaart voor het maken van de juiste beslissingen

Marktonderzoek

De branche staat alles behalve stil. Door het frequent uitvoeren van marktonderzoek verschaft u zichzelf actuele informatie over de trends,  ontwikkelingen, opinies of andere vormen van relevante informatie. Kennis is macht en dus kunt u vervolgens op basis van deze informatie de juiste beslissingen maken voor uw organisatie. Lees verder wat wij op het vlak van marktonderzoek voor u kunnen betekenen of neem direct contact op. 

Deel deze pagina

Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
Share on facebook
Share on twitter

DOELGROEP

Beslissers en informatie zoekenden

DUUR

Maatwerk. Oplevering is al mogelijk binnen één werkweek.

RESULTAAT

Juiste informatie in handen om beslissingen op te kunnen nemen

LOCATIE

Desk- en field research mogelijk

Er zijn twee soorten van kennis. We kennen de zaak, of we weten waar we de informatie kunnen vinden.

– Samuel Johnson – 

Hoe wordt het onderzoek aangepakt?

Zo zorgt marktonderzoek voor de gewenste informatie

Marktonderzoek kan op verschillende manieren worden uitgevoerd en voor verschillende vraagstukken worden ingezet, met als uiteindelijke doel: het vergaren van relevante informatie. In functie van datgeen u wilt weten kan ook de omvang verschillend zijn. Zo kan het onderzoek kwalitatief gedreven zijn, waarbij de diepte wordt opgezocht met een relatief kleine steekproef grootte. Aan de andere kant kan juist kwantitatief onderzoek uitkomst bieden indien van een relatief grote steekproef informatie verkregen dient te worden. Zie hieronder hoe wij samen met u tot de gewenste aanpak komen. 

Marktonderzoek 003
  • Telefonische intake
    In kaart brengen van uw wensen en behoeften
  • Selectie onderzoek methode
    Bepalen welke methode gehanteerd gaat worden en wat de omvang van het onderzoek moet zijn
  • Uitvoeren van het onderzoek
    Op basis van de geselecteerde methode en plan van aanpak verzamelen van informatie
  • Presentatie
    Presentatie van de resultaten van het onderzoek inclusief professionele presentatie (naslagwerk)
  • Eindrapport
    Compleet eindrapport met aanpak, bevindingen en conclusies vanuit het onderzoek
  • OPTIONEEL: Verdere uitwerkingen
    Leidt het onderzoek tot vervolg stappen en heeft u daar ondersteuning bij nodig? BranchePartners kijkt graag met u mee waar wij voor u van toegevoegde waarde kunnen zijn.

De methoden van marktonderzoek

MARKT ONDERZOEK

BranchePartners voert voor u de volgende vormen van marktonderzoek uit  

  • Onafhankelijke ondervraging
  • Draagvlaak toetsen
  • Kaders in beeld krijgen

  • Klanttevredenheid (particulier/zakelijk)
  • Medewerkerstevredenheid
  • Leverancierstevredenheid

  • Draagvlak meting
  • Toetsen van kaders
  • Toetsen van voorwaarden & condities

  • Opiniepeiling
  • Grote(re) steekproef metingen

  • Meting of resultaten opwegen tegen de gedane investering
  • Penetratiegraad
  • Click through rates
  • Campagne bezoeken

  • Risc audit (organisatie breed)
  • Impact analyse reputatie / merk imago
  • Pivacy & gegevensbescherming
  • Digitale, online beveiliging

Waarom kiezen voor BranchePartners marktonderzoek?

"Recht op het doel af"

Pragmatische aanpak

Geen nietszeggende rapporten. De praktische toepasbaarheid van de verzamelde informatie staat voorop.

Onderzoek door branche kenners

Wij kennen uw branche en weten daardoor waar wij terecht moeten voor het maken van de juiste analyse.

Gefundeerde beslissingen

Wij helpen u aan relevante inzichten en informatie op basis waarvan u gefundeerde beslissingen kunt maken.

Scherpe prijzen

Daar waar anderen tijd moeten reserveren om de juiste verbanden te leggen, bespren wij tijd door direct op het doel af te gaan.

Mark van den Eijnden

Ramon van Ekeren

Jos van den Bergh

Ontmoet onze

MARKTONDERZOEKERS

Wij komen graag bij uw langs om de mogelijkheden binnen uw organisatie te bespreken.

Testimonials

Dit zeggen anderen over ons

“Ons secretariaat bij BranchePartners fungeert als spin in het web. Representatieve medewerkers van BranchePartners en slimme tools zorgen ervoor dat we goed geïnformeerd zijn, snel schakelen en de continuïteit van onze vereniging gewaarborgd is."
Piet de Roos
Piet de Roos
Voorzitter Nissan Dealer Vereniging Nederland
"BranchePartners heeft ons geholpen structuur aan te brengen binnen onze vereniging en tevens te helpen met onderhandelingen over nieuwe voorwaarden en condities. Positief verrast over de kennis van die men heeft van de branche."
Hans Knoop
Mazda Dealer Ondernemers Vereniging
"BranchePartners? Kordaat, grondig, snel en duidelijk! Precies wat ik als ondernemer waardeer. Dankzij BranchePartners hebben wij gedegen algemene inkoopvoorwaarden. Daarnaast hebben ze ons geholpen met het opstellen van distributiecontracten voor onze dealers in de Benelux en het beoordelen van de contracten van toeleveranciers."
Johannes Voerman
Voerman
Amersfoort BV

Toegankelijk en doeltreffend

Bekijk ons aanbod

eerstehulp

Schrijf u hier in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte de laatste inzichten en oplossingen

Vul hier uw e-mailadres in

Schuiven naar boven

Bedankt voor uw aanmelding!

U ontvangt vanaf nu onze nieuwsbrieven.