Wij selecteren onze teamleden en partners kritisch. Zoals wij geholpen willen worden door specialisten, willen wij ook anderen ten dienste staan. Onze mensen zijn stuk voor stuk uit het juiste hout gesneden. Allemaal verschillend en tezamen een prachtig pallet aan capaciteiten en vaardigheden vormend, maar, sowieso allemaal voorzien van het BranchePartners DNA.
Op 1 juli 2010 staan Coen Vermeulen en Franklin van de Laar bij de KvK. Franklin brengt zijn in 2008 gestarte Buro Paperclip in en samen lanceren zij DealerPartners. Al snel daarna hernoemd tot BranchePartners. Vanuit een compacte kantoorlocatie in Vught begeleiden en ontzorgen zij als secretarissen de verenigingen van Renault Trucks bedrijfswagendealers, Mercedes-Benz personenwagen- en bedrijfswagen dealers en Renault personenwagendealers. Doel is om deze vormen van klantenbundeling van retailers nog effectiever te maken. Vanaf de start wordt door Coen ook juridische dienstverlening aangeboden. Esther van de Laar voert de financiƫle administratie en al snel start zij deze dienstverlening ook op voor de verenigingen.
Doordat de werkzaamheden snel in hoeveelheid toenamen en steeds beleidsmatiger werden, werd besloten om de secretarieel/ administratieve dienstverlening verder te professionaliseren en startte in maart 2011 Sandra als eerste office manager. Al snel werd ook Natascha als extra versterking ingehuurd.
Uit de behoefte om online te kunnen samenwerken binnen de verenigingen hebben we de Paperclip Portal (extranet) opgezet. Een online tool waarmee sinds oktober 2011 onze besturen, commissies en leden hun vergaderingen en documenten centraal op één plek terugvinden én waar gecommuniceerd wordt en aan meningsvorming wordt gedaan middels discussies, enquêtes, formulieren e.d. De kracht van verenigen zit immers in het effectief onderling oplijnen van wat er speelt om op basis daarvan samen sterke collectieve standpunten te bouwen en beoogde verbeteringen te realiseren. Daarvoor is communicatie en laagdrempelige interactie essentieel.
Naast online vergaderen blijft uiteraard ook elkaar fysiek ontmoeten erg belangrijk. Daarom verhuisden we in februari 2013 naar de perfecte centraal gelegen locatie, waar we nog steeds gehuisvest zijn: Hoofdveste 32b in Houten. Naast fijne kantoorruimtes beschikken we sindsdien over moderne spreek/vergaderkamers. Vergaderingen van besturen en commissies kunnen voortaan in eigen huis plaatsvinden.
De dichtbij Houten woonachtige Nienke werd de nieuwe spil op ons secretariaat en 1e aanspreekpunt voor de verenigingen. Zij zal tot medio 2017 tot de vaste kern van BranchePartners behoren.
Om de specifieke beleidsmatige ondersteuning op het vlak van automotive aftersales bij BranchePartners op te zetten, start in september 2013 CornĆ© Biemans bij ons. Hij is vanaf de start actief als after sales specialist bij onze automotive dealerverenigingen. Hij ontpopte zich ook als kenner van DMS-en en andere automotive ICT applicaties, ging voor steeds meer verenigingen als automotive lease SLA specialist aan de slag om de totstandkoming van landelijke SLAās te bevorderen. De laatste jaren ontwikkelde CornĆ© zich daarnaast tot allround secretaris en is hij dus al lang een vaste pijler onder ons succes.
We bereiden onze beleidsmatige en secretarieel/ administratieve dienstverlening verder uit met specialistische juridische ontzorging, door aansluiting van Arnold Koopmans en Steven Kuiper als samenwerkingspartners (wij noemen hen Branche Partners) van Coen, onze jurist in eigen huis. Sinds 2018 versterkt Silvia Hofkamp ons team als secretaris en jurist.
Met de focus op het bieden van passende inhoudelijke ondersteuning en oplossingen voor onze doelgroep, breidden wij in 2015 tevens onze dienstverlening op ICT vlak uit, door een samenwerking aan te gaan met Noud. Een afdeling die onder de naam āData & Digitalā sinds januari 2019 wordt gerund door teamlid Mark van den Eijnden.
MyrĆØse Manshanden neemt in september 2017 de functie van Office manager op zich en brengt rust in het steeds dynamischer wordende secretariaat.
In oktober 2017 startten we onze dienstverlening op gebied van marketing en communicatie, met Annemarie Wijnen en Ellen in de flexibele schil als hands on marketing specialisten. Intussen heeft Annemarie zich ontwikkeld tot Paperclip Portal superuser en adviseur en ondersteunt zij verenigingen en organisaties bij hun interne communicatie via onze portal oplossing.
Januari 2019 start Mark van den Eijnden bij BranchePartners. Door de wol geverfd in Automotive land op het snijvlak van marketing, ICT en bedrijfsprocessen is hij de juiste aanwinst om onze opdrachtgevers en ons zelf naar een nieuwe fase verder te helpen in de wereld van Data & Digital.
April 2019 sluit Ramon van Ekeren zich bij ons aan. Ook hij er zeer goed ingevoerd in de Automotive en wel op het snijvlak van marketing en organisatieontwikkeling. Samen met Mark en later ook Maarten start hij onze dienstverlening op het gebied van organisatie ontwikkeling.
Vanaf september 2020 sluit marketingmedia specialist Jos van den Bergh zich aan als Branche Partner om met zijn deskundigheid een extra boost te geven aan de marketingprestaties van onze opdrachtgevers.
In 2020 bestaat ons opdrachtgevers bestand inmiddels uit een keur aan nationale en internationale belangenverenigingen en (retail)organisaties in de Automotive, ICT, Retail en logistiek & Transport, waarvoor we een rechterhand zijn en die we op maat, maar toch slim gecollectiveerde, oplossingen bieden.
In het eerste half jaar van 2021 zijn alle online portalen (intranet en extranet) vervangen door de online tool van BranchePlek.
BranchePlek is beschikbaar voor de desktop, maar ook in een app. Hierdoor is de tool heel toegankelijk voor alle leden.Ā
De inrichting is nog steeds in groepen, waardoor de structuur van de vereniging / het samenwerkingsverband heel goed te waarborgen is.Ā
In de zomer van 2021 heeft het pand in Houten een metamorfose ondergaan. Er is een nieuwe grotere vergaderzaal gecreƫerd en de grote vergaderzaal is omgetoverd tot scrumruimte. De muren zijn bestickerd met toepasselijke afbeeldingen of whiteboard materiaal. De ruimtes zijn, naast de gebruikelijke vergaderingen, nu ook te gebruiken voor creatieve sessies.
Op het gebied van retail marketing en advisering.