Nieuws en blog

Terug naar het overzicht
Franklin van de Laar

Samen een online dealerbedrijf?

Potentiële klanten zijn al honderden keren op internet en social media geweest om zich voor te bereiden op een aankoop voordat u ze feitelijk in de showroom ziet.

U krijgt daarom waarschijnlijk alom goed bedoelde adviezen over online en multi channel marketing om online actief/actiever te worden. Maar hoe geeft u hier nu echt goed invulling aan?

Merkfabrikanten vinden ‘online’ ook belangrijk. Sterker nog die werken veelal zelf aan rechtstreeks klantcontact via online en social media activiteiten. En wat te denken van de opkomst van de connected cars. Na internet en social media is straks de auto het nieuwe kanaal om contact met de klant te kunnen hebben. Hét klantcontact, de traditionele toegevoegde waarde van de retailer.

Collectief de handschoen oppakken

Wilt u wachten tot er panklare fabrikantenoplossingen aangedragen worden waaraan u zich heeft te conformeren, of pakt u de kans om eerder in het online domein succesvol te zijn? Heeft u al eens bedacht dat u niet alleen op online avontuur hoeft? Het kan namelijk ook zeer interessant zijn om kansen te pakken door pro actief samen met collega’s, bijvoorbeeld via de dealervereniging, de handschoen op te pakken. Het mooie is dat als je als collectief te werk gaat het zoveel body krijgt dat het ook weer interessant wordt om samen op te trekken met de importeur/fabrikant. Vanuit een gelijkwaardige positie kunt u als keten echt het verschil maken. Door zelf (als collectief) mee aan het stuur te zitten, houdt u regie over de toekomst van het klantcontact, de toekomst van het verdienmodel.

Bij samenwerken aan de online performance kunt u denken aan bijvoorbeeld:
  • Het optuigen van een collectief landelijk internetplatform om transactie rijpe consumenten te verzamelen en te leiden naar de dealer/retailer van zijn/haar keuze. Met een collectief platform kunt u fantastisch kosten delen en investeren in nieuwigheden. Door de eigen dealerwebsite slim te koppelen aan het landelijk platform kunt u eenvoudig zorgen dat alle merk gebonden informatie automatisch goed staat. Dan kunt u als individuele retailer zich focussen op uw persoonlijke presentatie van uw bedrijf op de dealerwebsite, het platform en social media.
  • Het bundelen en slim verdelen van online marketing budgetten. Als ieder voor zich investeert, ontstaat een situatie waarbij iedereen tegen elkaar opbiedt en dus Google de lachende derde is. Dat kan slimmer.
  • Het handig koppelen van uw klantcontact met uw ICT oplossingen. De moderne klant wil immers direct of in ieder geval zo snel mogelijk de informatie krijgen die hij/zij zoekt en contact hebben met de juiste personen. Om dat in het dealerbedrijf goed te managen, is het wel zo prettig dat gegevens niet dubbel ingevoerd hoeven te worden en de interne sturing efficiënt plaatsvindt. Goede ICT oplossingen verbinden online en offline met elkaar.

Kortom kansen genoeg door samen aan de slag te gaan. Bij BranchePartners  hebben wij inmiddels diverse vormen van samenwerking gezien en ondersteund. Bent u ook geïnteresseerd?

Naar onze nieuwsbrief >>
Blog - 09 maart 2017, geplaatst door BranchePartners

Sparren over het vergroten van uw retailpower?

Plaats een reactie
BranchePartners

Hoofdveste 32 b
3992 DG Houten
info@branchepartners.nl

Bel ons voor direct contact:
088 804 05 06

Nieuwsbrief
Lees onze berichten op LinkedIn
BranchePartners op social media