Specialisten

Ramon van Ekeren

Ramon van Ekeren

Wat doe je bij BranchePartners?

Bij BranchePartners ondersteun ik samenwerkingsverbanden en individuele ondernemers in hun weg naar succes. Mijn specialisme ligt op het vlak van marketing, communicatie, after sales en organisatorische vraagstukken.

Wat kunnen klanten van je verwachten?

Een creatieve en hardwerkende partner die zich in dienst weet te stellen van u als klant. Daar waar problemen of uitdagingen zich voordoen, bijt ik mij er graag in vast om tot een oplossing te komen. 

Wat is je drijfveer?

Ik haal energie uit het inspireren en positief verbazen van mijn klanten. Door het geven van inzichten en het ontlasten van mijn klanten op zaken welke als een blok aan het been voelen, geef ik hen weer de geestkracht om zich comfortabel te voelen richting de toekomst.

Hoe zie je de toekomst binnen je vakgebied?

Veel ondernemers en samenwerkingsverbanden worden gevormd door gedreven professionals, welke goed kunnen voorzien in de behoefte van hun klant. Echter, we leven al lang niet meer in een wereld waarin we kunnen wachten totdat de klant op de professional komt aflopen voor zijn diensten en producten. Hoe lang het bedrijf ook mag bestaan en hoe goed de naam van het bedrijf en haar professionals mag zijn.
Zichtbaarheid is daarom van essentieel belang, zowel online als offline. Het moet helder en begrijpelijk zijn wat je te bieden hebt, of te wel; zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Het lijkt een open deur, maar meer dan eens blijkt dit een lastige oefening.

Daarnaast en in het verlengde van datgeen zojuist genoemd, is na de verkoop van een product of dienst de after sales vaak een ondergeschoven kindje. Daar waar het juist dé uitgelezen kans is om de relatie met de klant te behouden en een herhaalaankoop te faciliteren. Ingegeven door het comfort van de hoge service levels van bedrijven als Coolblue (voor 23:59 uur besteld, morgen in huis), Neflix (ie. content on demand) en Bol.com (24 uur per dag bereikbaar), verandert het verwachtingspatroon van klanten. Kortom, after sales transformeert naar after service om daarmee herhaalaankopen te kunnen faciliteren.

Wat is je achtergrond?

Na Small Business & Retailmanagement te hebben gestudeerd aan de Haarlem Business School ben ik Business Administration (bedrijfskunde) met als specialisatie Entrepreneurship gaan studeren aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Terwijl ik bezig was met afstuderen ben ik als verkoopadviseur begonnen binnen de retail divisie van ABN-AMRO bank. Na 1,5 jaar ben ik vervolgens begonnen binnen de after sales van Renault Nederland (importeur). Daar heb ik 8 jaar diverse posities bekleed, met als laatste positie die van Marketing Manager Nederland.

Wat was je eerste bijbaantje?

In mijn geval is het een meervoud. Zodra ik de leeftijd had om een bijbaantje te nemen, werkte ik parallel aan elkaar bij een Plus Supermarkt, had ik doordeweeks een krantenwijk en werkte ik in de weekenden bij restaurantketen BurgerKing. Ieder op zijn eigen manier een zeer goede leerschool.

Waar zou je morgen wakker willen worden?

Op een wijnboerderij in de Chianti streek in Italië om daar, na een dag hard gewerkt te hebben, lekker languit in het zonnetje op het terras te kunnen zitten en te genieten van een goed glas wijn.

Gegevens

Organisatieontwikkelaar & Project realisator
088-8040506
06-27118044
ramonvanekeren@branchepartners.nl

BranchePartners

Hoofdveste 32 b
3992 DG Houten
info@branchepartners.nl

Bel ons voor direct contact:
088 804 05 06

Nieuwsbrief
Statuten en Huishoudelijk reglement
BranchePartners op social media